Shopee tawarkan tempahan hotel bersama Agoda dan Booking.com | DagangNews Skip to main content

Shopee tawarkan tempahan hotel bersama Agoda dan Booking.com

KUALA LUMPUR 11 Nov - Ketika sektor pelancongan mula pulih, Shopee kini menawarkan tempahan hotel melalui kerjasama dengan platform pelancongan digital antarabangsa Agoda dan Booking.com.

 

Menerusi kerjasama eksklusif ini, pengguna Shopee kini boleh mengakses salah satu inventori atas talian terbesar bagi hotel, resort, rumah dan pangsapuri yang ditawarkan oleh Agoda dan Booking.com.

 

Perkhidmatan baharu ini diperkenalkan tepat pada masanya demi memenuhi keperluan pengguna, memandangkan perjalanan merentas negeri dibenarkan semula di Malaysia, dan lebih ramai rakyat sedang merancang percutian pada musim hujung tahun ini.

 

Data carian di Agoda pada bulan September mendedahkan bahawa carian untuk tempat penginapan dalam negeri telah meningkat sebanyak lebih 57% berbanding bulan Mei tahun ini.

 

Terdapat juga peningkatan sebanyak 37% bagi pengguna di rantau Asia Tenggara yang sedang mencari destinasi luar negara.

 

Para pengguna boleh menikmati penjimatan yang lebih menarik serta tawaran pelancongan eksklusif melalui tempahan terus menerusi Shopee.

 

Kerjasama ini juga akan membantu meningkatkan capaian dan keterlihatan rakan-rakan hotel untuk merancakkan pelancongan domestik dan antarabangsa.

 

Selain Malaysia, kerjasama ini merangkumi pasaran-pasaran lain: Singapura, Thailand, Taiwan, Indonesia, Vietnam dan Filipina.

 

Para pengguna di seluruh rantau dapat mencari dan menempah hotel dengan lancar, serta mendapat pengesahan dengan segera untuk lebih sejuta hotel dan tempat penginapan di seluruh dunia, semuanya melalui aplikasi Shopee.


 

Terence Pang
                                      Terence Pang



Ketua Pegawai Operasi di Shopee, Terence Pang berkata, pihaknya berbesar hati untuk bekerjasama bersama platform pelancongan terkemuka, Agoda dan Booking.com untuk melancarkan perkhidmatan tempahan hotel baharu ini, dengan matlamat menyediakan akses mudah kepada pelbagai produk dan pengalaman pelancongan yang lebih luas untuk pengguna.

 

‘’Kami juga berharap dapat menyokong pemulihan sektor pelancongan tempatan dan industri pelancongan yang berkaitan dengan mempromosikan idea staycation yang menyeronokkan bersama dengan pihak hotel.

 

‘’Kami menjemput semua rakyat Malaysia untuk melancong dengan selamat dan menikmati penjimatan yang lebih besar dengan menempah percutian melalui Shopee,” kata beliau.

 

Sambil para pengguna mencari tempat penginapan, mereka juga dapat meneroka tempat-tempat menarik di sekeliling hotel pilihan mereka, dengan ini membantu dalam perancangan jadual pelancongan yang merangkumi kunjungan ke lokasi-lokasi menarik, kawasan kejiranan dan tarikan tempatan.

 

Sempena Shopee 11.11 Jualan Hebat, platform e-dagang tersebut membawakan penjimatan terbesar melalui kempen Book Hotels & Flights on Shopee selama 11 hari dengan kerjasama Agoda, Booking.com dan Airpaz. Berlangsung dari 11 hingga 21 November, pengguna Shopee dapat menikmati tawaran eksklusif dan baucar diskaun 10% (terhad pada RM20) untuk tempahan hotel dan penerbangan di platform e-dagang tersebut.

 

Tambahan lagi, pengguna yang telah membuat pembelian semasa tempoh kempen ini secara automatik akan menyertai cabutan bertuah harian di mana mereka berpeluang memenangi 11 hadiah termasuk lima Hadiah Utama dan enam Hadiah Kedua.

 

 

shopee

 

 

Hadiah Utama berupa penginapan 3 Hari 2 Malam untuk dua orang dewasa di salah satu hotel berikut - Sabah Oriental Hotel di Kota Kinabalu, Hotel Grandis di Kota Kinabalu, Sunway Hotel Georgetown di Pulau Pinang, Sunway Hotel Seberang Jaya di Pulau Pinang dan Hallmark Crown Hotel di Melaka bersama baucar bernilai RM777 untuk tempahan penerbangan menerusi Shopee.

 

Enam lagi pemenang bertuah akan memenangi Hadiah Kedua berupa baucar bernilai RM777 untuk tempahan penerbangan melalui Shopee.

 

Sementara itu, para pengguna dapat menikmati lebih banyak diskaun dan tawaran menarik untuk aktiviti dan pusat tarikan di seluruh Malaysia, menerusi tiket-tiket yang ditawarkan di bawah ciri “Event Tickets” Shopee. Ini termasuk Awana Skyway di Genting Highlands, Bayou Lagoon Water Park di Melaka dan Legoland Malaysia di Johor.

 

Pembayaran untuk tempahan hotel dan penerbangan boleh dibuat menggunakan ShopeePay, kad kredit dan debit, perbankan atas talian, dan juga pembayaran di cawangan 7-Eleven serta KK Super Mart. Lawat https://shopee.com.my/m/shopee-hotels untuk menempah percutian anda yang seterusnya. – DagangNews.com