Silverlake Axis lantik Gyorgy Tamas Ladics sebagai MD Serantau Eropah, Timur Tengah dan Afrika (EMEA) Kumpulan SAL  | DagangNews Skip to main content

Silverlake Axis lantik Gyorgy Tamas Ladics sebagai MD Serantau Eropah, Timur Tengah dan Afrika (EMEA) Kumpulan SAL 

KUALA LUMPUR 9 Mei - Penyedia penyelesaian fintech dan perbankan digital yang tersenarai di Papan Utama Singapore Exchange yang terkemuka dan beribu pejabat di Malaysia, Silverlake Axis melantik Gyorgy Tamas Ladics sebagai Pengarah Urusan Serantau Eropah, Timur Tengah dan Afrika yang baharu (EMEA) Kumpulan SAL.

 

Dalam peranan baharunya, Ladics akan menyelia operasi perniagaan SAL dan jenamanya di rantau EMEA.

 

Ladics ialah seorang profesional perkhidmatan kewangan dengan pengalaman lebih 29 tahun dalam strategi digital dan transformasi perniagaan di peringkat global. Sebelum menyertai SAL pada 2020, beliau bekerja di pelbagai pasaran di seluruh Eropah Tengah-Timur, Timur Tengah, Afrika, Asia dan Rusia.

 

Ladics akan mengetuai pembangunan strategi untuk perniagaan SAL dan bertindak sebagai duta untuk pelbagai jenama yang dikendalikan oleh SAL di rantau EMEA.

 

Selaras dengan "One SAL Transformation", beliau juga akan bekerjasama rapat dan bekerjasama dengan Jualan & Pemasaran dan COE Produk untuk membina strategi pergi ke pasaran, mewujudkan strategi penentududukan dan meningkatkan penembusan pasaran ke rantau ini.

 

Beliau juga akan bertanggungjawab untuk memudahkan pengurusan perniagaan dan perhubungan pelanggan utama serta merundingkan peluang perniagaan yang berpotensi bersama Ketua COE masing-masing.

 

“Gyorgy ialah seorang pemimpin dan manusia yang hebat, dan sangat menggembirakan untuk bekerjasama”, kata Andrew Tan, Pengarah Urusan Kumpulan SAL.

 

"Dia membawa pengalaman dan kepakaran globalnya, meletakkan dirinya dengan sempurna untuk memikul tanggungjawab baharu ini dan mencapai matlamat kolektif kami."

 

Rantau EMEA mempunyai sektor perbankan yang bertenaga, dengan banyak bank melihat Timur Tengah sebagai hab kewangan serantau.

 

Malah, empat daripada lima bank di EMEA sedang mencari untuk mempercepatkan transformasi digital mereka. Ini didorong oleh penggabungan perubahan pilihan pengguna, persaingan daripada syarikat permulaan FinTech dan perubahan peraturan seperti PSD2 (Arahan Perkhidmatan Pembayaran) yang disemak EU.

 

Deloitte, dalam Kajian Kematangan Perbankan Digital EMEA, telah mengklasifikasikan banyak bank Timur Tengah sebagai penerima digital dan pendatang lewat digital.

 

Ladics berkata, "Rantau EMEA sangat pelbagai dari segi kematangan digital banknya. Tekanan persekitaran pasarannya daripada kedua-dua pilihan pengguna yang berubah dan tekanan persaingan telah menyebabkan banyak bank dan institusi kewangan berjaya menavigasi transformasi digital, terutamanya sejak halangan kemasukan untuk pesaing menurun dengan ketara".

 

“Juara perbankan digital esok akan ditentukan oleh kesediaan mereka untuk menawarkan perkhidmatan Perbankan Terbuka dan mengubah diri mereka kepada perbankan digital. Kami mahu menggunakan gabungan kepakaran dan pengalaman pasukan kami untuk membolehkan bank rantau ini berbuat demikian.”

 

Pelantikan Ladics menandakan rancangan pertumbuhan kukuh SAL di rantau EMEA. - DagangNews.com