Frontier Park raikan kejayaan merangkul tiga anugerah, termasuk Prix d'Excellence Dunia FIABCI 2022 di Paris | DagangNews Skip to main content

Frontier Park raikan kejayaan merangkul tiga anugerah, termasuk Prix d'Excellence Dunia FIABCI 2022 di Paris

Oleh JOHARDY IBRAHIM

JOHOR BAHRU 27 Okt - Frontier Park di Desa Cemerlang di sini merangkul tiga anugerah berprestij peringkat kebangsaan dan antarabangsa dalam tempoh dua tahun - menjadikannya antara taman perindustrian pertama di Johor dan mungkin di Malaysia yang meraih pencapaian seumpamanya.

 

Tiga anugerah tersebut ialah:

  • Anugerah Harta Terurus & Mampan Terbaik Edgeprop 2021;
  • Anugerah Hartanah FIABCI Malaysia 2021; dan,
  • Anugerah Prix d'Excellence Dunia FIABCI 2022, disampaikan di Paris pada Jun lepas.

 

Pemajunya, WB Land Sdn Bhd baru-baru ini meraikan peristiwa penting kecemerlangan ini dengan malam perayaan di mana Komuniti Frontier disajikan dengan makanan, minuman dan hiburan.

 

Pemilik Frontier Fasa 2 masing-masing menerima plak khas daripada pengarah urusan WB Land, Kevin Woon sebagai menghargai sokongan mereka yang membawa kepada Frontier memenangi anugerah yang sangat diidamkan.

 

WB Land meneruskan kemenangannya dengan anugerah keempat hari selepas acara itu apabila Frontier Park menerima Sebutan Khas di Anugerah Inisiatif Green Accord (GAIA) oleh Pihak Berkuasa Wilayah Pembangunan Iskandar (IRDA).


 

Kevin Wong
                                         KEVIN WOON

 


Menelusuri semula sejarah dan konsep Frontier Park, Woon berkata WB Land telah merancang untuk membina taman holistik di mana persekitaran luaran akan sama pentingnya dengan bangunan kilang itu sendiri.

 

“Dengan mengambil kira matlamat tunggal itu, kami membuat usaha tambahan untuk mereka bentuk dan menubuhkan taman, mendidik masyarakat tentang kemampanan, dan kini menguruskan Fasa 2 yang telah selesai. Kami akan meneruskan Fasa 3 kami.

 

“Misi syarikat kami ialah ‘Kemajuan Kejuruteraan Bersama’. Oleh itu, kami berharap dapat menggunakan kepakaran kami untuk membantu anda mencapai lebih banyak lagi dalam perniagaan mereka. Saya berterima kasih kepada komuniti Frontier Park kerana mempercayai kami. Untuk itu, kami ucapkan ‘Terima Kasih’,” tambahnya.

 

Memenangi anugerah ini hanyalah permulaan dan ini akan mendorong WB Land untuk berbuat lebih banyak untuk Komuniti Frontier. Pada majlis itu, WB Land turut mengiktiraf sokongan dan sumbangan rakan niaga dan sekutunya.


 

frontier park

 


Frontier Park ialah taman perindustrian E&E dan berorientasikan eksport yang mantap yang menempatkan pengeluar tempatan dan pelabur asing dari Singapura, Jerman, Jepun, China dan Korea.

 

Frontier Park fasa 1 dan fasa 2 telah dijual dan diduduki sepenuhnya, dengan kebanyakan pengguna akhir adalah pemilik kilang. Frontier Park 3 kini sedang dijalankan, ditetapkan untuk menjadi yang pertama di Malaysia yang sedia solar, di mana syarikat kini boleh menjadi hijau tanpa keributan dan dipasang sebelum mereka berpindah.

 

Woon berkongsi bahawa matlamat utama mereka adalah untuk mewujudkan kampus perniagaan di mana syarikat boleh bercita-cita untuk mencapai tujuan yang lebih besar.

 

Selepas pandemik, beliau berkata, dunia bergerak pada kadar yang lebih pantas ke arah ESG (alam sekitar, sosial dan tadbir urus) dan beliau berharap Frontier boleh menjadi pemboleh untuk masa depan perniagaan.

 

Rancangan lain termasuk membina asrama lain, melancarkan kilang Berkembar seterusnya tidak lama lagi, dan menaik taraf taman pusat. - DagangNews.com