Batik Air gantung operasi penerbangan ke Istanbul, berkuat kuasa 1 Mei 2024 ekoran konflik Timur Tengah | DagangNews Skip to main content

Batik Air gantung operasi penerbangan ke Istanbul, berkuat kuasa 1 Mei 2024 ekoran konflik Timur Tengah

Batik Air baharu sahaja memperkenalkan penerbangan KL-Istanbul pada 9 Februari 2024 dan akan menggantung laluan itu mulai 1 Mei 2024.
Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 19 April - Syarikat penerbangan Batik Air menggantung operasi penerbangannya ke Turkiye, ekoran konflik di Timur Tengah yang telah ketara memberi kesan kepada laluan tersebut.

 

Dalam satu kenyataan media, Batik Air berkata, syarikat tersebut mengambil langkah yang sukar tetapi perlu untuk menggantung operasinya ke Lapangan Terbang Antarabangsa Istanbul Sabiha Gokcen.

 

"Keselamatan dan kesejahteraan penumpang dan anak kapal kami tetap menjadi keutamaan kami, dan keputusan ini
telah dibuat selepas pertimbangan yang teliti terhadap keadaan semasa.

 

"Kami memahami kesulitan yang mungkin ditimbulkan oleh penggantungan ini kepada penumpang kami yang dihargai, dan kami sepenuh hati memohon maaf atas sebarang gangguan yang mungkin disebabkan oleh urusan perjalanan mereka," kata Batik Air.

 

"Penumpang yang terjejas akan dimaklumkan melalui e-mel dan teks. Untuk meminta bayaran balik, lawat www.malindoair.com/Refund-Request.

 

 

wainuiomata

 

 

"Pasukan Batik Air tetap komited untuk memastikan keselamatan dan keselesaan penumpang kami di semua laluan.

 

"Kami akan terus memantau keadaan dengan teliti dan memberikan kemas kini dalam masa terdekat. Sementara itu, kami tetap berdedikasi untuk melayani penumpang kami dengan standard keselamatan tertinggi, kebolehpercayaan, dan perkhidmatan pelanggan.


"Kami menghargai pemahaman dan kesabaran penumpang kami semasa masa yang mencabar ini," kata Batik Air. - DagangNews.com