UEM Sunrise lantik Emily Teh sebagai Ketua Pegawai Pemasaran baharu | DagangNews Skip to main content

UEM Sunrise lantik Emily Teh sebagai Ketua Pegawai Pemasaran baharu

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 28 Jun – UEM Sunrise Berhad mengumumkan pelantikan Emily Teh sebagai Ketua Pemasaran baharunya Pegawai (CMO), berkuat kuasa 15 April 2024.

 

Emily membawa lebih 25 tahun pengalaman dalam pelbagai sektor termasuk peruncitan, hartanah dan pengurusan aset komersial.

 

Latar belakangnya yang pelbagai, dari jualan barisan hadapan hingga pembangunan hartanah, meletakkannya secara unik untuk menerajui strategi pemasaran UEM Sunrise dan pelaksanaan pelan strategik pemulihan syarikat.

 

Di Eastern & Oriental Berhad, tempat beliau berkhidmat selama 13 tahun dari 2010 hingga 2023, Emily telah berperanan dalam beberapa perkembangan utama.

 

Sebagai Pengarah Pelaburan Hartanah dan Projek, perkembangannya yang paling ketara ialah kejayaan pelancaran perbandaran Pulau Andaman di Pulau Pinang, setelah mencapai GDV hampir RM700 juta dengan 100% pengambilan penuh dalam tempoh 13 bulan – selain mengawasi projek-projek terkenal lain semasa beliau memegang jawatan.

 

Ketua Pegawai Eksekutif UEM Sunrise, Sufian Abdullah mengalu-alukan Emily ke pasukan UEM Sunrise.

 

"Kepakaran beliau akan menjadi penting dalam memajukan objektif pemasaran kami dan mengukuhkan lagi kedudukan jenama kami dalam industri,” kata beliau.

 

“Sumbangan beliau adalah penting kepada perjalanan transformasi kami yang memfokuskan kepada tumpuan pelanggan, kecemerlangan operasi dan budaya pertumbuhan tinggi, yang kesemuanya adalah penting dalam menarik minat pelanggan kami melalui pelan jualan dan pemasaran yang mantap," tambah Sufian. - DagangNews.com