Pengerusi, pengarah bebas BTM Resources letak jawatan, bimbang beberapa transaksi penting | DagangNews Skip to main content

Pengerusi, pengarah bebas BTM Resources letak jawatan, bimbang beberapa transaksi penting

KUALA LUMPUR 14 Jun - Pengerusi dan pengarah bebas BTM Resources Bhd telah meletakkan jawatan mereka di tengah-tengah kebimbangan mengenai transaksi penting tertentu.

 

Peletakan jawatan pengerusi dan pengarah bebas Loo Eng Hua dan pengarah bukan eksekutif bebas Leou Thiam Lai diumumkan oleh firma pemprosesan kayu yang berpangkalan di Terengganu dalam pemfailan kepada Bursa Malaysia pada 12 Jun 2024.

 

Loo dan Leou berkata dalam pemfailan bahawa urus niaga penting itu tidak ditangani dengan secukupnya oleh pengarah eksekutif syarikat induk dan anak syarikat dan ini boleh memberi kesan material ke atas kedudukan kewangan kumpulan.

 

Memandangkan keadaan ini, mereka berkata bahawa mereka tidak dapat memenuhi tugas dan tanggungjawab fidusiari mereka.

 

Loo kini juga merupakan pengarah bukan eksekutif bukan bebas Sern Kou Resources Bhd, manakala Leou ialah pengarah bukan eksekutif bebas Yong Tai Bhd.

 

btm

 

ARTIKEL BERKAITAN: Hon Tian Kok bukan lagi pemegang saham besar dalam BTM Resources

 

Pengarah eksekutif BTM Resources adalah Tan Boon Pock dan beliau juga seorang pengarah di Bio Dinamik Sdn Bhd yang terlibat dalam perniagaan tenaga boleh baharu (RE) dan tenaga hijau. 

 

Pada masa ini, beliau memegang jawatan sebagai pengarah urusan Fortune Family Office Sdn Bhd, yang terlibat dalam penubuhan pejabat keluarga untuk individu dan PKS bernilai tinggi; menumpukan pada hal peribadi, keluarga dan nasihat perniagaan, menurut laporan tahunannya.

 

BTM Resources mencatatkan kerugian RM838,000 pada suku pertama tahun kewangan 2024 yang berakhir 31 Mac lalu.

 

Saham BTM Resources ditutup tidak berubah pada tujuh sen pada Khamis, memberikan kumpulan itu permodalan pasaran RM88 juta. - DagangNews.com