Phillip Capital mulakan liputan ke atas HE Group dengan saranan 'beli', TP 75 sen sesaham | DagangNews Skip to main content

Phillip Capital mulakan liputan ke atas HE Group dengan saranan 'beli', TP 75 sen sesaham

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 15 April - Phillip Capital memulakan liputan ke atas HE Group Bhd dengan saranan 'beli' dan harga sasaran (TP) 75 sen sesaham.

 

Firma penyelidikan berkata, sasaran itu adalah berdasarkan 18x harga kepada pendapatan (PE) sesaham 2025.  

 

Katanya, penilaian itu adalah menarik dan mempunyai ruang untuk penilaian semula, disokong oleh prospek pertumbuhan pendapatan yang kukuh.

 

"Kedudukan tunai bersih HEG sebanyak RM51.7 juta menyediakan peluang untuk mendapatkan tawaran penggabungan dan pemerolehan (M&A) yang akan meningkatkan pendapatannya selain menjadi antara pemangkin kepada kumpulan.

 

"Bagaimanapun kumpulan itu berdepan beberapa cabaran termasuk pelancaran projek yang lebih perlahan daripada jangkaan yang mungkin menjejaskan penambahan buku pesanan, pemampatan margin daripada saingan di dalam pasaran dan kelewatan projek yang tidak dijangka," katanya dalam satu nota kajian.

 

Phillip Capital berkata, HE Group merupakan proksi kukuh pelaburan langsung asing domestik yang semakin meningkat, memandangkan pendedahannya kepada sektor semikonduktor dan pusat data.

 

"Kami menjangkakan kadar pertumbuhan tahunan terkompaun (CAGR) sebanyak 30% selama tiga tahun sepanjang 2023 hingga 2026 disokong oleh prospek kontrak yang kukuh dalam sektor semikonduktor dan pusat data," katanya. - DagangNews.com